
15 marras Automaation ymmärrys huoltopalveluissa on Proactorin valtti
Kasten on vuonna 1886 Helsingissä perustettu yritys, joka aloitti teräksisten varastohyllyjen valmistamisen vuonna 1951. Nykyään Kasten on osa Gonvarri Material Handling -konsernia, johon kuuluu useita brändejä. Kasten-tuotemerkki on alan markkinajohtaja Suomessa. Kasten toimittaa erilaisia varastointiratkaisuja ja tekee niihin liittyvää suunnittelua, asennuksia ja huoltoa.
Proactor hoitaa Pohjanmaan alueella Kastenin varastoautomaattien akuutit huollot vika- ja korjaustilanteissa. Yhteistyö on alkanut vuonna 2015, kun Constructor Finland Oy etsi Pohjanmaalta sopivaa kumppania huoltotöihin.
Huoltohenkilökuntamme operoi pääkaupunkiseudulta käsin. Pohjanmaan asiakkuuksien määrän kasvaessa tarvitsimme oman ja luotettavan yhteistyökumppanin tälle alueelle. Tällä hetkellä Proactor hoitaa mm. Vaasan, Seinäjoen ja Kokkolan alueella asiakkaidemme huoltotarpeita, kertoo Constructor Finland Oy:n Huolto- ja jälkimarkkinointikoordinaattorina toimiva Janina Fedorczyk.
Osaavan ja jatkuvasti valmiudessa olevan huoltokumppanin löytyminen ei ole itsestään selvää ja helppoa. Kun vikatilanteita lähdetään tutkimaan, varastoautomaattien tekninen tuntemus ja automaatio-osaaminen nousevat isoon rooliin.
-Proactorin ymmärrys automaatiosta on todella hyvällä tasolla. Jokaisessa toimeksiannossa on aktiivisesti haettu ratkaisua ja tehty tarvittaessa lisätöitä sen eteen.
Alihankintatyöt hoidetaan vasteajan raameissa
Yhteistyössä Fedorczyk painottaa, että vikatilanteissa ole aikaa odotella. Yritys vaatii yhteistyökumppaniltaan sitä, että sopimusten mukaiset vasteajat kyetään hoitamaan määritetyssä aikaraamissa.
-Proactorellä osataan aikatauluttaa ja priorisoida työt niin, että kaikki työt on vuosien aikana hoidettu täsmällisesti ja ajallaan. Hyvä kumppanuus on nimenomaan tätä: ollaan valmiudessa ja toimitaan heti. Yhteydenottoihin vastataan ja tehdyistä töistä raportoidaan asianmukaisesti.
Proactor toimii käyntikorttina loppuasiakkaan luona
Palvelukonseptiin kuuluu sovittujen pelisääntöjen noudattaminen ja säännöllinen raportointi, johon Fedorczyk on ollut tyytyväinen.
– Yhteydenpitomme toimii sujuvasti, eikä raporttien perään tarvitse kysellä. Proactor pitää meidät hyvin ajan tasalla siitä, missä vaiheessa työt ovat. Erityisen tärkeää on se, että loppuasiakas on tyytyväinen huoltoon. Hyvin hoidettu huolto vaikuttaa pitkälti siihen, ostaako asiakas meidän tuotteitamme myös tulevaisuudessa.
Tutustu Kastenin palveluihin täällä https://www.kasten.fi/
Tutustu Proactorin tehdaspalveluihin täällä: https://tahtipiste.fi/palvelut/tehdaspalvelut/